Praca banku w dniu 21 października 2022
Dodano 2022-10-06 14:57:21
W związku z zaplanowanymi
pracami technicznymi
w dniu 21.10.2022 r. (piątek)
informujemy, że
Bank Spółdzielczy w Mielcu
oraz jego Oddziały
będą czynne do godz. 12.00
Szanowni Państwo,
W trosce o wygodę naszych Klientów oraz dążąc do zapewnienia dostępu do stale rozszerzającej się oferty produktów i usług, Bank Spółdzielczy w Mielcu wprowadza nowy system informatyczny.
W ślad za tym zmieni się również System Bankowości Internetowej. Jesteśmy przekonani, że nowe rozwiązanie to jeszcze większa wygoda obsługi, oszczędność czasu i pieniędzy. To co niezmienne - to jak zawsze najwyższy poziom bezpieczeństwa.
W związku z powyższym pragniemy poinformować, że główne prace techniczne w tym zakresie będą prowadzone w dniach 21.10.2022r. - 24.10.2022r., co oznacza, że wykonywanie operacji w obecnym systemie bankowości internetowej będzie możliwe do dnia 21.10.2022r. do godz. 12.00.
Przelewy złożone z przyszłą datą (tj. z datą realizacji po dniu 21.10.2022 r.) nie zostaną przeniesione do nowego Systemu Bankowości Internetowej (nie dotyczy to zleceń stałych).
System Bankowości Internetowej w nowej odsłonie będzie dostępny pod adresem https://ib.bswmielcu.pl od godz. 8.00 w dniu 24.10.2022r. (poniedziałek), od tego momentu będzie również dostępna Aplikacja Mobilna widoczna pod nazwą „BS W MIELCU”, zarówno na telefony komórkowe z systemem Android jak i iOS.
Aktualne informacje będą w tym zakresie udostępniane na naszej stronie internetowej www.bswmielcu.pl.
Zachęcamy do śledzenia aktualności.
W przypadku jakichkolwiek pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Z wyrazami szacunku,
Zarząd Banku Spółdzielczego w Mielcu
Przypominamy też o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa. Logowanie powinno nastąpić dopiero po sprawdzeniu informacji o certyfikacie serwisu bankowości internetowej.
Urządzenie dostępowe i oprogramowanie:
- Nie wolno korzystać z komputerów ogólnie dostępnych (np. w kawiarenkach internetowych).
- Nie wolno korzystać z niezaufanych sieci komputerowych.
- Zawsze używać aktualnego oprogramowania ochrony antywirusowej wraz z zaporą oraz aktualizować na bieżąco system operacyjny. Instalowanie i aktualizacja oprogramowania powinna odbywać się zawsze tylko ze sklepów z aplikacjami i z oficjalnych stron producentów. Prosimy nie pobierać oprogramowania z linków i innych nieznanych źródeł
Logowanie:
- Zachowanie poufności danych do logowania. Identyfikator i hasło logowania przeznaczone są tylko dla jednej osoby. Nie wolno udostępniać identyfikatora i hasła logowania innym osobom. Przekazanie tych danych osobom trzecim naraża na ryzyko utraty pieniędzy zgromadzonych na rachunku.
- Nie należy trzymać hasła logowania wraz z obiektem służącym do autoryzacji (np.: token, karta kryptograficzna) w jednym miejscu.
- Kartę kryptograficzną po dokonaniu autoryzacji operacji należy usunąć z komputera.
- Nie wolno zezwalać przeglądarce na zapisywanie identyfikatora i hasła.
- Należy pamiętać o regularnej zmianie hasła, używając kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz znaku specjalnego.
- Nie wolno logować się za pomocą adresu lub linku przesłanego w wiadomości e- mail – adres strony logowania należy wprowadzać samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego linku wyłącznie na stronie banku.
- Nie wolno podawać na stronie logowania innych danych niż identyfikator i hasło do logowania (logowanie nigdy nie wymaga podawania hasła jednorazowego, PIN-u karty, numeru telefonu, numeru PESEL, daty urodzenia itp.).
- Nie wolno po zalogowaniu do systemu transakcyjnego odchodzić od komputera, a po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
- Przed zalogowaniem należy sprawdzić, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – powinna się pojawić kłódka na pasku przeglądarki.
- Należy sprawdzić prawidłowość certyfikatu.
Autoryzacja operacji:
- W trakcie autoryzacji operacji należy koniecznie:
₋ dokładnie zapoznać się z treścią przesłanej wiadomości SMS i upewnić się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji;
₋ dokładnie sprawdzić, czy w wiadomości SMS cyfry numeru rachunku, na który jest wysyłany przelew, zgadzają się z tymi, które widoczne są na ekranie komputera.
Wiadomości e-mail i MMS:
- Bank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
- Bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o aktualizację danych.
- Bank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych.
- Wiadomości e-mail oraz MMS nieznanego pochodzenia mogą zawierać załączniki ze złośliwym oprogramowaniem, dlatego nie wolno ich otwierać i klikać na linki zawarte w takich wiadomościach. Linki mogą prowadzić do fałszywej strony, która ma wyłudzić dane do logowania.
Dziwne zachowanie na stronie powinno zawsze budzić u klienta czujność. Na przykład: długie oczekiwanie na zalogowanie, pojawiające się niestandardowo wyglądające pola, pojawiają się dodatkowe pola formularza do wprowadzenia dodatkowych danych, prośba o podanie hasła przy operacjach tego niewymagających