Przejdź do głównej treści

800+

Nowe zasady składania wniosków

Świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 800+” przysługuje na dzieci w wieku do ukończenia 18 roku życia bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę. 

Jeden wspólny wniosek na wszystkie dzieci

Jeżeli masz przyznane świadczenie na drugie i kolejne dzieci złóż wspólny wniosek. Otrzymasz wtedy prawo do świadczenia na dziecko (na które obecnie nie pobierasz 800 +)

Jak złożyć wniosek?

Aby złożyć Wniosek o świadczenie „Rodzina 800+”, musisz mieć dostęp do bankowości internetowej eBankNet.

Otrzymasz go m.in. po otwarciu konta osobistego.

Ważne daty

Wypłata świadczenia i wyrównania, zależą od miesiąca, w którym zostanie złożony Wniosek:

  • do końca sierpnia – świadczenie, z wyrównaniem od lipca, otrzymasz najpóźniej do 31 października
  • we wrześniu – świadczenie, z wyrównaniem od lipca, otrzymasz najpóźniej do dnia 30 listopada
  • w październiku – świadczenie, z wyrównaniem jedynie od października, otrzymasz najpóźniej do dnia 31 grudnia
  • w listopadzie – świadczenie, z wyrównaniem jedynie od listopada, otrzymasz najpóźniej do dnia 31 stycznia
  • od 1 grudnia do 31 stycznia – świadczenie, z wyrównaniem jedynie od miesiąca złożenia wniosku, otrzymasz najpóźniej do dnia 29 lutego

Instrukcja składania wniosku w bankowości internetowej IB.BSWMIELCU.PL

Złożenie wniosku

Zaloguj się do bankowości internetowej IB.BSWMIELCU.PL, wybierz z menu PROGRAM 800 PLUS, wypełnij wniosek o świadczenie Dobry Start zgodnie z dalszymi wskazówkami.

Rejestracja wniosku

Wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Emp@tia. Następnie na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) wniosku.

Rozpatrzenie wniosku

Organ prowadzący w Gminie program Dobry Start dokonuje analizy otrzymanego wniosku o świadczenie.

Wypłata świadczenia

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez właściwy Organ otrzymasz jednorazową wypłatę świadczenia w ramach programu Dobry Start na rachunek bankowy wskazany we wniosku.